Kohv aitab peletada väsimust, aga peale selle paistab ta peletavat ka keharasva. Värskest uuringust nähtub, et kohvi rasva peletav toime ilmutab end eriti just naiste juures.
Chao Cao Ameerika Ăœhendriikidest St Louisi Ăœlikoolist ja ta kolleegid analĂ¼Ă¼sisid ameeriklaste toitumise ja tervisenäitajate kohta kogutud andmeid.
Nad avastasid, et 20- kuni 44-aastastel naistel, kes joovad kaks-kolm tassi kohvi päevas, on kõhurasva 3,4 protsenti vähem kui neil soo- ja eakaaslastel, kes Ă¼ldse kohvi ei joo.
45- kuni 69-aastastel naistel, kes joovad päevas neli või enam tassi kohvi, on kõhurasva mittejoojatega võrreldes lausa 4,1 protsenti vähem.
Kõigi naiste seas, vanusest olenemata, on päevas kahe-kolme tassi kohvi joojatel Ă¼ldist keharasva 2,8 protsenti vähem kui kohvi mitte joojatel.
Ka meestel tundub kohv rasva peletavat, kuid mitte nii kõvasti. Siiski, 20- kuni 44-aastastel meestel, kes joovad päevas kaks-kolm tassi kohvi, on kõhurasva 1,3 protsenti vähem ja kogu keharasva 1,8 protsenti vähem kui mittejoojatel.
Väärib tähelepanu, et kõik need protsendid on uuringu järgi sama suured ka neil naistel ja meestel, kes eelistavad juua kofeiinita kohvi. See tähendab, et keharasva kahandavalt peab mõjuma mõni muu kohvis leiduv bioaktiivne aine kui kofeiin.
Igal aastal tarbib inimkond ligi 10 miljonit tonni kohvi. See teeb iga inimese kohta Ă¼le kilo.
Oma uuringust kirjutavad Cao ja kaasautorid lähemalt ajakirjas The Journal of Nutrition.